בכל שנה עשרות חברות מוצלחות עם מוצרים מצוינים נעלמות מהאופק העיסקי .
חברות בין לאומיות עם משאבים כמעט לא מוגבלים.
נשאלת השאלה מה קרה? מה היא הטעות ומה ניתן ללמוד מכך כדי לא לחזור עליה?התשובה היא פשוטה.
ככל שהן צמחו והתחזקו הם התמקדו בעצמן ולא בלקוחות, בהנחה שהחוכמה שלהם נכונה לנצח! אך העולם משתנה והנסיבות משתנות ובעיקר הלקוחות משתנים.
החברות ששרדו ב ? 50-100 השנים האחרונות אלו החברות שהתמקדו בלקוחות ולמרות הקושי ויתרו על "האגו העיסקי".
לעומת חברות ששלטו בשווקים ובכל זאת נעלמו כגון: אגפא, AEG, אמריקן איירליינס, לימהן ברדרס, גרונדינג, קודאק, נוקיה, מוטורולה.
רוב המנכ"לים מקדישים את זמנם לחשוב על "איך להרוויח יותר?" ולמשוך את הרווחים כדיווידנד פרטי ולהתעשר.
ובדיוק זו הסיבה שהם לא מרוויחים ותקועים בהישרדות עסקית.
חברה עיסקית לא נועדה לספק רווח לבעליה אלא לספק ערך ללקוחותיה ומי שלא מבין זאת ימשיך להאבק עם התחרות שלו ולהקיז דם ואילו המנהלים אשר ישכילו להתמקד בלקוחות ישיגו את העושר הפרטי שלהם.
העסקים, החברות שמצליחות שכוכבם זוהר בשמיים העיסקיים עסקו בשאלה אחרת.
הם שאלו באיזה אותן המוצר ? השירות שאני מספק יכול להטיב, לשפר, לעזור, לתרום לחיי הלקוחות בארבעת המישורים?
חברתי, רגשי פונקציונאלי ופיננסי.
על מנת להצליח בעולם העסקי התחרותי חשוב להתמקד בשלוש פעולות אסטרטגיות חשובות:
• חדשנות המודל העיסקי
סוד השרידות העיסקית לאורך שנים הוא פשוט וגלוי לעיני כל אך רק מעטים רואים אותו. החברות העיסקיות ששורדות למעלה
מ ? 50 שנה משנות את המודל העיסקי שלהן ומעדכנות אותו בהתאם לנסיבות התקופה.
חדשנות המודל העיסקי של החברה היא אבן דרך מרכזית בשרידות ביצירת עסק ובהנהגת הענף והובלת השוק.
שינוי המודל העיסקי אינו פשוט ודורש
א. השקעת משאבים בעיקר של התבוננות, חשיבה והקשבה לכל אורך השדירה הניהולית של החברה.
ב. הכוונה של גורמים נייטראלים זרים להתנהלות של החברה, גורמים אשר יכולים לחשוף בפני החברה אסטרטגיות ומודלים עיסקיים הנהוגים בענפים אחרים. ליישם אותם בהצלחה בחברה שלך.
ג. פתיחות חדשנות ומבנה ארגוני גמיש אשר יכול להכיל שינוי משמעותי ולהתגבר על השמרנות והקיבעון שקיים בחברות ובעיקר בחברות מצליחות.
- להתרכז בעיקר
להתרכז בעיקר פירושו לעסוק לפחות ב ? 80% מהזמן הניהולי בשאלת טיפוח ערך הלקוח. תוך בניית מודל עיסקי שמתגמל ומשאיר רווחים בחברה. - המשך פיתוח
הרווחים שהחברה יוצרת תוך כדי פעולה מטרתם יצירת משאבים להמשך פיתוח ערך הלקוח. רק חלק מאותם רווחים אמורים לעבור כדיבידנדים לבעלים.
אם אתה מכוון את החברה ליציאה מהתחרות עליך לפעול אחרת מהמתחרים.
במשך שנות עבודתי פגשתי למעלה מאלף מנכ"לים, בעלים, יזמים ומשקיעים אשר התעניינו רק בדבר אחד איך להרוויח יותר!!! איך לנצח את המתחרים ואיך למכור יותר כאשר השאלה האמיתית שיש בודדים ששואלים היא איך לתת ללקוחות ערך גבוה יותר.
לסיכום, שאל את עצמך את השאלה הבאה:
מה הוא המועד הקרוב ביותר בו אתה יכול לרכז את כל הצוות המוביל שלך לדיון בשאלה , איך המוצר או השירות שלכם יכול לשפר את חיי הלקוחות שלכם?
בשיגרה דנים בתפעול, בפיננסים, במשאבי אנוש, במכירות או בשיווק.
כמנהיג עיסקי, קבע תאריך, הכן סדר יום, תן לכולם להשתתף בחופשיות והובל את החברה שלך לדרך חדשה באמצעות:
חדשנות המודל העיסקי
התמקדות בטיפוח הערך ללקוח.
שימוש ברווחים כדי לשרת את הלקוחות ולא את הבעלים
אתה מוזמן ליצור קשר ונשוחח רק על החברה/עסק שלך בחינם. אמיר דרורי אסטרטג עיסקי drorimst@gmail.com 050-7859777
בנוסף כתבתי מדריך מתנה עבורך
להורדה לחץ על הקישור
http://business-israel.ravpage.co.il/double-your-company?REF=ma